05 juni 2012

Paleo pannenkoeken

Mijn kinderen zijn dol op pannenkoeken. Zodra je alleen al het woord noemt beginnen ze te juichen. Ik ben dus op zoek gegaan naar een recept voor gezonde paleo pannenkoeken. Ik heb wel wat recepten gevonden, maar de meeste maken gebruik van amandelmeel of gesplitste eieren. Ik wilde eigenlijk iets heel simpels en heb uiteindelijk zelf iets verzonnen.

De afgelopen tijd heb ik wat geëxperimenteerd met de hoeveelheden en bakmethodes en heb nu een variant die goed werkt. Het recept is dan ook heel simpel, maar o zo lekker! En ook niet onbelangrijk: goedgekeurd door de kindercommissie.

3 personen
bereidingstijd: ca. 15 minuten

Ingrediënten (basis)

  • 6 eieren
  • 2 bananen
Bereiding
  • Doe de eieren en stukken banaan bij elkaar in een kom
  • Pureer alles met een staafmixer tot een egale massa
  • Giet een deel van de mix in een koekenpan en dek af met een deksel, zodat de bovenkant ook meteen mee kan garen.
  • Door de pannenkoeken niet te dun te maken, houd je ze makkelijker heel (en het scheelt tijd, want je hoeft er minder te maken)
Variaties
  • Zoete variant: mix wat kokosrasp of kokoscrème door de basis en beleg met fruit
  • Hartige variant: bak spek door de pannenkoek en beleg eventueel met wat kaas

1 opmerking:

  1. Hallo Kirsten,
    Kwam vandaag je site tegen,ben erg blij met de recepten!

    Groet,Marga

    BeantwoordenVerwijderen